Η Κοινωνική Φιλοσοφία στις μέρες μας

iamarevi

Από τον Νώντα Κούκα

Ο Λόγος και η Ιδέα του στην κοινή εμπειρία (i)

Η φαντασία και ο υποκειμενικός αναστοχασμός – γενικά δηλαδή μιλώντας, η ψυχολογία – κατατέμνουν το Όλον (τον Λόγο) σε στιγμιοτυπικά κομμάτια «πραγματικότητας». Έτσι λοιπόν δημιουργείται ο «κόσμος» και η περατότητά του. Μέσα σε αυτόν τον κόσμο βρίσκονται ατάκτως ερριμμένα τα πράγματά του. Δηλαδή, τα αντικείμενα και τα «υποκείμενα». Κατά συνέπεια, τόσο τα αντικείμενα όσο και τα «υποκείμενα» δεν είναι παρά η διαίρεση του κόσμου σε άπειρα περατή εμπειρία. Κοντολογίς, εκεί όπου τελειώνει το υποκείμενο αρχίζει το αντικείμενο, και αντίστροφα∙ εκεί όπου τελειώνει το αντικείμενο αρχίζει το υποκείμενο.

Ο φαύλος αυτός δυϊσμός ταυτίζεται με ό,τι καλείται εμπειρία και επιβίωση (όχι Ζωή). Η εν λόγω εμπειρική «πραγματικότητα» συλλαμβάνεται μόνον a posteriori, δηλαδή εκ των υστέρων, και δεν έχει καμία, μα καμία, σχέση με τον a priori, δηλαδή εκ των προτέρων, Λόγο. Τούτος δεν επιτελεί καμία γνωστική λειτουργία και…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 2.537 επιπλέον λέξεις

Advertisements

Posted on Μαρτίου 10, 2014, in ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ. Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: